zondag 8 mei 2011

Nochnoi's Network

Wat is de gelijkenis tussen mijn blog en het PlayStation Network? Het (trieste) antwoord op deze vraag is, dat er momenteel niet veel te zien valt.

Het netwerk van PlayStation (PSN) kreeg een tijdje geleden een zware aanval te verduren. Zo zwaar zelfs dat er wereldwijd helemaal niet meer online gespeeld kon worden. Blijkbaar lag een beveiligingslek aan de basis van, zogenaamd, een van de grootste gegevensdiefstallen ooit. Hackers hebben, door het exploiteren van een veiligheidslek, persoonlijke gegevens (waaronder zelfs kredietkaartgegevens) van zo'n 77 miljoen accounts kunnen ontfutselen van Sony. Ook ik ben één van die slachtoffers. Gelukkig ben ik niet in het bezit van een kredietkaart, dus het ergste dat me in theorie kan overkomen is dat een paar nerds me thuis komen neerknuppelen, om me zo wat geld afhandig te maken.

Terwijl ik eigenlijk met veel ongeduld zit te wachten tot het PSN weer online is, heb ik toch geprobeerd om mijn offline-tijd zo nuttig mogelijk te spenderen.
Ziehier, mijn eerste "deftige" blogbericht in tijden! Ik heb de tijd genomen om te bezinnen over verschillende aspecten van mijn blog. De algemene conclusie is, dat ik helemaal niet zo 'daily' moet zijn. Hoewel de naam eigenlijk een beetje knullig is, gezien dat het eerder 'monthly' of 'maybe' moet zijn, ga ik pogen om zo frequent mogelijk ga posten. Dagelijks posten zou sowieso snel gaan vervelen voor u als voor mijzelf.
Verder ga ik toch pogen om wat dieper in te gaan op het gaming aspect. Er is zoveel te vertellen, zoveel dat ik kan laten zien. Jawel, ik ga u mijn wereld laten zien. Maar dat is een toekomstig project, dat ik nog zal toelichten. Ik heb me laten inspireren door enkele Machinima gamers op Youtube, namelijk Hutch, david64yt en SeaNanners. Het idee is eigenlijk om te filmen wat ik aan het spelen ben, waarop ik dan ook commentaar geef. Hoe ik het allemaal ga aanpakken is voor mezelf nog een raadsel, want eigenlijk heb ik helemaal geen spreekstem, zoals bovenstaanden dat wel hebben. Misschien moet ik wel iemand inhuren om mijn stem te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten